.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هلال احمر چالوس دو سال بدون مدیر !

بابک شمس ناتری در وبلاگ خود نوشت : جناب آقای استاندار، اين نگارش يك نقد رسانه اي است، هر چند كه مدتي است بارها در محافل مختلف اين موضوع مورد بحث قرار گرفت و از آن سخن به ميان آمد ولي هيچ نتيجه اي حاصل نشد...

دکتر عباد اسدی مدیرکل فعلی جمعیت هلال احمر استان مازندران را سالهاست که می شناسم، الحق و الانصاف از نیروهای خدوم و دارای سلامت استان است که می توان گفت: شخصیتی ارزشی و دارای کارنامه موثر در مازندران محسوب می شود و این نگارش به هیچ وجه قصد تخریب جایگاه ایشان را ندارد و صرفا دلنوشته ایست از سر دلسوزی که به قلم یکی از خبرنگاران داوطلب این جمعیت نگارش شده است که تجربه سالها حضور داوطلبانه در حوادث استانی و کشوری را دارم ولي اين سوال مطرح مي شود كه چرا ايشان بيش از حد از علي محمد فاضلي نيرويي كه عملكرد مديران هلال احمر استان را زير سوال برده است دفاع مي كند؟

جناب آقای طاهایی شما بعنوان استاندار به استواری قلم ما در جهت نقد منصفانه حمايت و تشويق را تزریق کردید و به پشتوانه خدمتگذارانی همچون شما در استان از دغدغه های خاطر جامعه و مردم قلم را به حرکت در می آوریم نقدی می زنیم ... مطمئنا می دانید که نزدیک به دوسال است که جمعیت هلال احمر چالوس و نوشهر رییس ندارد و طی این دوسال سرپرستان غیربومی بر مسند این اداره جلوس کرده اند. شهرستانی که جاده کندوان یکی از حیاتی ترین محورهای جهان را دارد.

پس از علی اکبر نوروزی مدیر بومی این جمعیت که بيش از دو دهه خدمات شایسته بر راس هلال احمر چالوس و نوشهر در کارنامه خود داشت و حال در بابلسر و فریدونکنار در حال خدمتگذاری است، سعدی محمدی سرپرستی را بر عهده گرفت که در حد توانش تلاش کرد.

حضور و انتصاب کاملا سیاسی فاضلی سرپرست فعلی این جمعیت که با رایزنی با گروههای خاص سیاسی پشت میز اتاق ریاست واقع در طبقه دوم این جمعیت نشست پایانی بود بر تحقق شعارهای بی طرفی، بی غرضی و ... که مطمئنا می دانید از اصول هفتگانه هلال احمر است.

فاضلی پس از سالها و ماهها تلاش و رايزني با چهره های شاخص سیاسی برای نشستن بر پشت میز ریاست این اداره از روز حضور با تصمیم کاملا قانونی و هوشمندانه میرقدیر رضایی فرماندار چالوس مواجه شد که وی را به واسطه رعایت قانون و انتصاب بدون هماهنگی نپذیرفت، عده ای در آن روزها بر فرماندار چالوس خرده گرفتند ولی بعدها مشخص شد که رضایی از حق قانونی فرماندار شهرستان دفاع کرد و فاضلي توان اداره جمعيت هلال احمر چالوس و نوشهر را نداشت.

عده ای از اعضای شورای اجرایی و منتخبین اعضای هلال احمر شهرستان از روی دلسوزی باب خیر شدند تا اینکه حضور وی در شهرستان جنبه رسمی به خود بگیرد ولي فاضلي در اين ايام به دنبال پرش از سكو به مركز بود و از خوبی روزگار جناب آقای سرپرست پس از محکم شدن پایش با دور زدن این افراد به رایزنی های خود برای گرفتن پست استانی تلاش کرد.

حادثه آتش سوزی جنگل زوات شروعی بود برای اینکه اثبات شود فاضلی برای کار در چالوس نیامده و هوای مرکز نشینی دارد، انتقاد منتخبین مردم از سرپرست هلال احمر تا جایی شدت گرفت که نورعلی رادمهر رییس شورای اسلامی بخش مرکزی چالوس طی مصاحبه های متعدد گفت: نیروهای هلال احمر در این روز برای گرفتن عکس برای گزارش عملکرد آمدند و رفتند، عده ای به سخنان وی نقد زدند ولی واقعیت همان بود که مطرح شد، شب قبل از حادثه طی تماسی توسط یکی از دوستان آقای سرپرست با نگارنده همکلام شد و عنوان کرد که برای گزارش عملکرد نیاز به چند عکس داریم و وقتی به ایشان گفتم که فکر کردم تماس گرفتید تا از تجربیات نیروهای امدادگر قدیمی و داوطلب استفاده کنید که در همین حین ایشان با بی احترامی تمام تلفن را قطع کرد و بعدها شنيدم كه ظاهرا اين نوع برخورد ايشان همگاني است و معمولا وي فقط با كساني كه مي توانند وي را عزل و نصب كنند با احترام برخورد مي كند...پس از مصاحبه های مختلف روزی به فرماندار چالوس بصورت خصوصی بیان کردم که مصاحبه هاي مبني بر كوتاهي ايشان کاملا صحت دارد.

جناب آقای طاهایی این پایان ماجرا نیست...ایشان که در اوایل زمستان 89 سرپرست شد با رایزنی های متعدد در حساس ترین زمان ممکن یعنی روزهایی قبل از عید نوروز که کندوان نیاز به همدلی مسوولین چالوسی داشت این جمعیت را رها کرده و به عنوان معاون پشتیبانی هلال احمر استان منصوب شد!! انتصابي كه ديدگاه هر شخصي را نسبت به حوزه مديريتي جناب آقاي دكتر اسدي مورد خدشه قرار مي دهد...اما به واقع بايد عنوان كنم كه شخصيت دكتر اسدي بسيار بالاتر از اين موضوع است كه فردي مانند آقاي سرپرست وي را زير سوال ببرد...

نماینده محترم عالی و سیاسی دولت در استان،ايكاش روزی که در دیدار با مردم نوشهر در مصلی این شهر حضور داشتید متوجه صندلی خالی از نماینده هلال احمر می شدید که شک ندارم غیبتهای سفرهای شهرستانی را کنترل می کنید. ايشان حتيدر نبودن مديركل خود زحمت حضور را به جان نخريد...

آقايان طاهايي و ابراهيمي خواهشا بپرسيد و تحقيق كنيد در حساس ترین زمان یعنی از 23 اسفند تا پایان طرح نوروزی ایشان که سرپرستی هلال احمر چالوس و نوشهر را به عهده داشت چند روز به این اداره آمد؟ این جواب قدرشناسی مردم توسط یک مدیر دستگاه دولتی است که متاسفانه حرفها در خصوص اقدامات همراه با کوتاهی ایشان را می توانید حداقل از فرمانداران و منصوبین خودتان در چالوس و نوشهر تحقیق کنید.

هلال احمر چالوس پس از این طرح به تفریحگاه آقای سرپرست تبدیل شده است و وی هفته ای برای یک روز از مرکز قبول زحمت می کنند و به چالوس تشریف می آورند و باور کنید اگر اطلاع دهند حاضر به آذین بندی و پارچه های خیرمقدم برای ایشان هستیم. اين نوع حضور در واقع بي احترامي محض به مردم شريف چالوس و نوشهر و دهن كجي به اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي و خدشه به اهداف دولت عدالت محور است كه در اين مدت منتظر بوديم كه حداقل جناب آقاي دكتر محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس به حرف بيايند كه ظاهرا ايشان ...!!!

جناب آقای استاندار، با روحیاتی که از حضرتعالی و معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری مازندران سراغ دارم در چند کلام دلنوشته ای تقدیمتان شد تا بدانید که برخی از مدیران مرکز نشین چگونه فشارهایی را بر غرب استان نشینان تحمیل می کنند که خواسته جدایی غرب استان را مطالبه می کنند؟ آيا اين نوع رفتارها با مردم و بلاتكليف كردن ارباب رجوع نوعي حركت براي نشان دادن بي ثباتي در مديريت ها و عزل و نصب ها نيست؟

آقای هادی ابراهیمی در روزهای عید شاهد حضور شما در نقاط مختلف چالوس و نوشهر بودم، روزی که مدیران چالوسی در معیت فرماندار در بازدید با شما همراهی می کردند آقای فاضلی در مرکز استان بود به دور از واقعيتهاي محور پر حادثه و حياتي كندوان، باز گلي به جمال كاركنان و امدادگران اين اداره كه به عشق مردم و هموطنان در اين ايام بي نظمي به سر كار آمدند.

نمی دانم اگر جناب آقای فقیه مدیر محترم هلال احمر کشور که در آن روزها خود به محورها می رفت می داند که سرپرست هلال احمر چالوس و نوشهر برای محکم نگه داشتن میز استانی خود این جمعیت را در طرح حساس نوروز رها کرد؟!! آيا ايشان واقعيتهاي متاسفانه سياست زدگي دستگاهي كه بايد بيطرف و بيغرض باشد و استقلال داشته باشد را مي داند؟

معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری مازندران، خواهشا نیرویی را برای تحقیق در خصوص عملکرد آقای سرپرست به چالوس اعزام کنید تا متوجه کم نظیرترین اتفاقات و نادرترین تحرکات سیاسی در فضای کنونی دولت که شعار خدمتگذاری و عدالت محوری را در سرلوحه کار خویش قرار داده بشوید.

جناب آقای ابراهیمی، سالها افتخار پوشیدن لباس هلال احمر را داشتم و در آن زمان جناب آقای دکتر اسدی که ارادت خاصی به ایشان دارم در محور کندوان بعنوان پزشک امداد حضور می یافتند، ولی نمی دانم کدام دلیل موجب شده که وقتی فرماندار شهرستان به عنوان نماینده سیاسی دولت در شهرستان و اعضاي شوراي اجرايي خواستار حضور یک مدیر شایسته بومی داراي شرايط احراز اداري قانوني می شود این انتصاب به تاخیر افتاده و آقای سرپرست هر روز که دلشان می خواهد به شهرستان می آید و جالب اینکه از روی میز کاری خود در ساری و بدون هماهنگی با برخي از اعضای شورای اجرایی دست به عزل و نصب می زند که هم معزول شريف است و هم منصوب انسانی ارزشمند و محترم، امید است که جهت احقاق حق مردم چالوس و نوشهر و برای جلوگیری از فضای بدبینی مردم نسبت به این دستگاه عام المنفعه اقدامات لازم صورت گیرد.

جناب آقايان مهندس طاهايي و هادي ابراهيمي مطمئنا با روحياتي كه از آقاي سرپرست سراغ داريم پس از اين نگارش اقداماتی شکل خواهد گرفت اما در خصوص مسايلي ديگر كه در قالب نگارش رسانه اي نمي گنجد موارد مورد نياز در صورت صلاحديد به حضورتان تقديم خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.